Sinerji Klinik

KÖK UCU TEDAVİSİ

Kök Ucu Tedavisi

Apikal Rezeksiyon

Çürük ya da başka sebeple iltihaplanmış dişlerde kanal tedavisi uygulanarak bu iltihap köklerden uzaklaştırılır. Kanal tedavisi işlemi çoğu zaman tek başına yeterli gelmektedir. Bununla birlikte, zamanında tedavisi yapılmamış bireylerde diş iltihabı kemiğe yerleşir ve kistleşir. Buna apikal lezyon (kist) denir.

Apikal kistlerin, geleneksel kanal tedavisi yöntemleri ile tedavi edilmeleri imkansızdır, çünkü enfeksiyon, kanal tedavisi ile yaratılan boşluktan temizlenemez. Bu durumda apikal rezeksiyon işlemi yapılır. Apikal rezeksiyon, dişin kök ucuna yapılan cerrahi müdehaledir.
Kanal tedavisinin ardından kök ucu cerrahi tedavi ile direkt olarak temizlenir ve iyileştirici patlar konur.

Diş çürüklerinin tedavisi zamanında yapılmazsa çürük ilerleyerek pulpa odası denen sinir ve damar odasına ulaşır. Bu aşamada kanal tedavisi yapılmazsa iltihabi doku kök ucundan çıkarak çene kemiğine yayılı ve kistler oluşur. Bu durumda yapılabilecek 2 tedavi alternatifi bulunur: kanal tedavisini yenilemek ya da kök ucu cerrahisi olarak da bilinen apikal rezeksiyon işleminin uygulanması.

Apikal rezeksiyon, bu kistin diş kökü hizasından bir pencere açılarak cerrahi olarak temizlenmesidir. Bu operasyon normal bir diş çekiminde kullanılan anestezi kullanılır. Apikal rezeksiyon sonrasında bu bölge 1 hafta içinde tamamen iyileşir.

Kızılırmak Mah. 1450 Sokak Ankara Ticaret Merkezi.
No:1 B Blok Kat-15 Daire: 72-73
Çukurambar - Çankaya/ANKARA